Na początek trzeba uzmysłowić sobie jak istotną rolę w życiu wszystkich ludzi pełni internet. To właśnie internet okazał się najbardziej opłacalnym kanałem dystrybucji usług, w dużej mierze dzięki ich łatwej dostępności i dużemu wyborowi. Także promocja w dzisiejszych czasach w większości mieści się w ramach internetu. Najważniejsze światowe marki inwestują ogromne środki w kampanie reklamowe w social media czy w reklamy w Google AdWords.
Google ma aż 97% udziałów w wyszukiwaniach biorąc pod uwagę wszystkie wyszukiwarki Polaków. W skali miesiąca dokonywanych jest aż 100 miliardów wyszukiwań! Warto też dodać, że aż 70% Polaków codziennie używa internetu. Więc jak być widocznym w Google?
Ponad 200 czynników wpływa istotnie na miejsce strony w wynikach wyszukiwarki Google znajdzie się Twoja strona internetowa. Wśród nich znajdziemy jakość treści, ilość linków prowadzących do Twojej strony czy ilość słów kluczowych, które wpisuje użytkownik szukając konkretnego produktu. filtr w google . Według statystyk aż 90% ludzi korzystających z internetu zwraca uwagę tylko pierwszą stronę wyszukiwania i aż 51% osób wchodzi jedynie w pierwszą wyszukaną stronę.
Co wchodzi w skład działań SEO?
SEO są to wszelkie ruchy, mające na celu zdobycie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwarki Google. Działań tych dokonują eksperci, którzy dzięki wiedzy i doświadczeniu potrafią skutecznie pozycjonować stronę www. Stale podlegające zmianom algorytmy Google powinny być ciągle obserwowane tak, aby dobierać najbardziej korzystną strategię dla każdej strony klienta. Po pierwsze trzeba zadbać o trzy podstawowe elementy:
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie witryny o unikalne, wartościowe i posiadające odpowiednią długość treści.
-optymalizację kodu, czyli uporządkowanie wewnętrznej struktury strony tak, żeby usunąć wszelkie błędy, nadać jej większą prędkość i zrobić porządek w strukturze nagłówków.
-link building, czyli wszelkie działania , które mają na celu promocję witryny we wszelkich zewnętrznych serwisach internetowych dzięki jej linkowaniu.
Dlaczego pozycjonowanie jest tak istotne?
Znajdowanie się ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to zagwarantowanie sobie większej rozpoznawalności marki, zaufania wśród klientów i realnego powiększania sprzedaży. Bądź widoczny, zacznij promować się w internecie!
