Najpierw trzeba uzmysłowić sobie jak ważną funkcję w życiu wszystkich ludzi pełni internet. To właśnie internet okazał się najbardziej opłacalnym kanałem dystrybucji usług, gównie poprzez ich łatwą dostępność i szeroki wybór. Także promocja w dzisiejszych czasach w dużej mierze mieści się w ramach internetu. Największe światowe firmy inwestują duże środki w reklamę w social media lub w kampanie reklamowe w Google AdWords.
Google ma aż 97% udziałów w wyszukiwaniach biorąc pod uwagę wszystkie wyszukiwarki Polaków. W miesiącu dokonywanych jest aż 100 miliardów wyszukiwań! Należałoby też dodać, że nawet 70% Polaków codziennie używa internetu. Więc jak być widocznym w Google?
Ponad 200 czynników wpływa istotnie na miejsce strony w wynikach wyszukiwarki Google znajdzie się Twoja strona internetowa. Wśród nich znajdziemy jakość treści, ilość linków prowadzących do Twojej strony czy ilość słów kluczowych, które wpisuje użytkownik szukając konkretnego produktu. Według statystyk nawet 90% ludzi korzystających z internetu zwraca uwagę tylko pierwszą stronę wyszukiwania i nawet 51% użytkowników wchodzi tylko w pierwszą wyszukaną stronę.
Co wchodzi w skład działań SEO?
SEO są to wszystkie ruchy, mające na celu uzyskanie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarki Google. Działań tych dokonują specjaliści, którzy dzięki wiedzy i doświadczeniu wiedzą jak skutecznie pozycjonować stronę internetową. Ciągle podlegające zmianom algorytmy Google powinny być ciągle obserwowane tak, aby wybierać najlepszą możliwą strategię dla każdej witryny klienta. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę trzy podstawowe elementy:
-optymalizację kodu, czyli porządkowanie wewnętrznej struktury witryny tak, żeby usunąć wszystkie błędy, zwiększyć jej prędkość i zrobić porządek w strukturze nagłówków.
-link building, czyli wszelkie działania mające na celu promowanie witryny we wszelkich zewnętrznych serwisach internetowych poprzez jej linkowanie.
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie witryny o unikalne, wartościowe i mające odpowiednią długość treści.
Dlaczego pozycjonowanie jest aż tak istotne?
Znajdowanie się ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to zagwarantowanie sobie większej rozpoznawalności marki, budowania trwałego zaufania wśród klientów i realnego powiększania sprzedaży. Zacznij promocję w internecie i stań się widoczny!